Berlingske Business

Skærpet tilsyn med ulykkesramt metrobyggeri

Metrosikkerhed_Business
Selskabet bag metroen nu har følt sig nødsaget til at intensivere tilsynet med byggepladserne. Foto:

Metrobyggeriet er ramt af for mange ulykker blandt håndværkerne, erkender Metroselskabet, der nu skærper tilsynet med byggepladserne.

Metroselskabet erkender, at på trods af flere sikkerhedskampagner og kurser for bygningsarbejderne ligger antallet af arbejdsulykker fortsat væsentligt højere end på flertallet af andre byggepladser. Metroselskabets byggepladser har blandt andet været ramt af klemte fingre, ryg- og snubleskader og en enkelt brækket skulder og det betyder, at selskabet bag metroen nu har følt sig nødsaget til at intensivere tilsynet med byggepladserne.

»Vi har desværre konstateret, at vi på trods af diverse initiativer har en højere ulykkesfrekvens end landsgennemsnittet, som vores målsætning ellers er at ligge under. Så derfor skal den nuværende ulykkesfrekvens bringes ned,« siger chef for arbejdsmiljø på Cityringen i Metroselskabet Susanne Brendstrup.

Metroselskabet har valgt at sætte flere folk til at føre direkte tilsyn på byggepladserne, så man kan bringe ulykkestallet, der i øjeblikket ligger på 29,8 ulykker per en million arbejdstimer, ned under landsgennemsnittet, der i 2012 var 21,8 ulykker per en million arbejdstimer.

Metroselskabet oplyser, at ingen af arbejdsulykkerne har været invaliderende for de ramte bygningsarbejdere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen