Berlingske Business

Priseksplosion jager danske investorer væk fra Strøget

j
Juletravlhed på strøget i København. Foto:

Udenlandske investorer har købt strøgejendomme for syv gange så mange penge som de danske investorer, der trækker sig i prischok.

Udenlandske investorer har de helt store sedler fremme, når de køber butiksejendomme på Strøget i København. De udenlandske investorer har købt ind på Strøget for syv gange så mange penge som de danske, der af ren prisforskrækkelse trækker sig fra indkøbsgaden, skriver Jyllands-Posten.

Det er blandt andet Danmarks største ejendomsinvestor Jeudan og pensionskasser som ATP og PKA, som har solgt ud af deres ejendomme på Strøget.

»Vi vil ikke være med på de priser, der bliver betalt for strøgejendomme i øjeblikket. Det kan vi ikke se som en langsigtet fornuftig investering i. Men der må ligge en forretningsmodel for de nye købere, som kan gøre det til en god investering for dem,« siger adm. direktør i ATP Ejendomme, der sidste år solgte ejendomme for 454 mio. kroner på Strøget.

sTRØGET

Jyllands-Posten har kortlagt ejendomshandler på strøget, og har fundet frem til, at udenlandske investorer har købt ejendomme for syv gange så meget som de danske inden for de sidste to år.

Professor Jesper Rangvid, som stod bag Rangvid-rapporten, der kortlagde årsagerne til finanskrisen, betragter det som opsigtsvækkende, at de danske investorer står af markedet. Han påpeger, at pensionsselskaberne ellers leder efter alternative investeringer i øjeblikket heriblandt ejendomme som erstatning for obligationerne, der giver dårligt afkast.

Strøgets 50års fødselsdag markeredes lørdag d. 1. september

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen