Berlingske Business

Prime Offices opkøb skaber top- og bundlinjevækst

bolig
Foto:

Prime Office havde stor vækst på både top- og bundlinje i tredje kvartal efter købet af boligejendomme fra K/S Danske Immobilien, og selskabet fastholder forventningerne til helåret.

Omsætningen i tredje kvartal steg til 26,7 mio. kr. fra 4,8 mio. kr. i samme periode året før.

- Forøgelsen af koncernens nettoomsætning skal tilskrives erhvervelsen af 59 pct. af ejendomsselskabet K/S Danske Immobilien, som er indregnet fra overtagelsesdatoen den 1. juni 2015, skriver Prime Office i regnskabet.

boligboble

Prime Office skriver desuden, at integrationen af de to selskaber er forløbet godt, og at finansielle synergier er blevet realiseret.

Driftsresultatet er også væsentligt forbedret og er steget til 17,2 mio. kr. mod 4,0 mio. kr. i samme periode i 2014, og Prime Office kalder resultatet tilfredsstillende.

lejlighed

På bundlinjen er resultatet hævet til 11,8 mio. kr. mod 2,8 mio. kr. i samme kvartal sidste år.

Prime Office fastholder forventningerne til helåret og venter fortsat et driftsresultat på mellem 38 og 42 mio. kr. baseret på en høj udlejningsgrad af den nuværende ejendomsportefølje. Porteføljen består nu af cirka 80 pct. bolig og 20 pct. kontor, skriver Prime Office.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen