Berlingske Business

Pæne Aarsleff-tal plettet af Pihl-tab

pix-aarsl
Aarsleff samarbejdede blandt andet med Pihl & Søn i forbindelse med det nye byggeri på Nørreport. Konkursen kan nu mærkes i Aarsleffs forventninger. Foto:

Pihl & Søns konkurs har fået Aarsleff til at nedjustere forventningerne efter et tab på 30 mio. kroner. Det skyldes problemerne med totalrenoveringen af Hotel d'Angleterre.

Pihl & Søns konkurs kaster negative skygger over entreprenørvirksomheden Aarsleffs regnskab for årets første ni måneder: De taber 30 mio. på Pihl & Søns konkurs.

Det skyldes det udestående, som Pihl & Søn har med Hotel d'Angleterre. For Aarsleffs datterselskab Wicotec Kirkebjerg A/S har været en del af det store renoveringsprojekt i indre København. Og der er netop en hensættelse på 30 mio. kr. på et tilgodehavende hos konkursramte Pihl & Søn.

Tidligere lå forventningerne til et samlet resultat på 200 mio. kr. Det er nu ændret til 180 mio. kr.

pix-aars


Så virksomheden må forvente, at de trods alt får hevet 10 mio. kr. mere ind andre steder, så nedgangen ikke bliver lige så stor som tabet på Pihl & Søn.

Noeerport_Aarsleff_Business

Omsætningen blev i de første ni måneder af regnskabsåret 5.341 mio. kroner, 400 millioner kroner højere end i samme periode året før.

Alligevel sænkes forventningerne, fordi det samlede foreløbige resultat falder i forhold til sidste år. Resultatet før skat ligger på 132 mio. kr. mod 112 mio. kr. sidste år for samme periode.

Nyhedsbrev

Bliv tilmeldt Berlingske Business-nyhedsbrev om ejendomme og byggeri. Klik her.



I går fortalte Ebbe Malte Iversen, der er administrerende direktør i Aarsleff, at de regner med en gevinst på de projekter, som virksomheden har overtaget eneansvaret for efter konkursen hos Pihl & Søn.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen