Berlingske Business

Opkøb giver fortsat vækst for ejendomsselskab

Sidste års opkøb betyder, at ejendomsselskabet Prime Office kom ud af første kvartal 2016 med et markant højere overskud end i samme periode året forinden.

Selskabet, der investerer i tyske bolig- og kontorejendomme, købte i juni sidste år det danske selskab Immobilien. Overtagelsen forløber indtil videre efter planen, og opkøbet bidrager ligeledes positivt til den lille børsnoterede ejendomsinvestor.

Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal onsdag.

I årets tre første måneder landede koncernen et resultat før skat på 12,5 mio. kr. mod 2,6 mio. kr. i første kvartal 2015, hvor Prime Office endnu ikke havde købt selskabet.

carlsberg fondet

Nettoomsætningen er ligeledes steget til 26,6 mio. kr., mens driftsomkostningerne er steget til 8,8 mio. kr. i kvartalet.

Det skal sammenlignes med henholdsvis 5,4 mio. kr. og 1,4 mio. kr. i samme periode året forinden.

Danske Prime Office ejer direkte og indirekte kontorejendomme for 340 mio. kr. og 3232 lejligheder i Nordtyskland til en værdi på 1153 mio. kr. Den årlige nettohusleje forventes at udgøre omkring 105 mio. kr. i 2016 mod 21 mio. kr. i 2015.

ejendomsvurderinger

I første kvartal 2016 er Prime Offices aktiver steget til 1491,6 mio. kr. mod 326,4 mio. kr. i samme periode året forinden. Det kan blandt andet henføres til, at opkøbet endnu ikke var foretaget i første kvartal 2015.

Selskabet melder desuden om, at udviklingen i udlejningen af boliger fortsat er tilfredsstillende. Ledige boliger ligger under selskabets mål, og huslejen stiger. I kontorsegmentet er udlejningen stabil, og udlejningsprocenten ligger på 97,5 pct.

30BUSHuse-i-Broenshoej-1431.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen