Berlingske Business

Ny MT Højgaard-ordre i DR Byen

Med et bud på 81,5 mio. kr. har MT Højgaard vundet lukningsentreprisen på nyhedsstudierne i DR Byen. Udover prisen

var MT Højgaards erfaring med samarbejde i partnering afgørende for DR''s valg af entreprenør.



DR Byens segment

2 på 32.000 kvm vil udefra synes som et stort åbent rum præget af bløde, organiske former, der lader lyset

falde ind på samtlige arbejdspladser i huset. Huset bliver blandt andet hjemsted for DR''s daglige sports- og nyhedsudsendelser,

der vil blive sendt fra et stort, cirkulært nyhedsrum og tv-studie.



Et af bygningens vigtigste kendetegn bliver den store

gennemsigtighed, og det er netop de store, markante glasfacader, MT Højgaard i samarbejde med datterselskaberne Marius Hansen

Facader a/s og Promecon as skal stå for at etablere. Disse glasfacader bliver DR Byens største.



Herudover skal MT

Højgaard bygge en række fiberbetonbeklædninger ud mod DR Byen indre gade samt de svungne, organiske balkonværn

i husets atrium, som ligeledes vil være karakteristiske for segment 2''s arkitektur. Hertil kommer konstruktionen af solpanelerne

på husets tag, der bliver en del af Danmarks største solcelleanlæg, når DR Byen står helt færdig.



-

DR Byen er en af de mest spændende opgaver at være med på. Både på grund af byggeriets unikke arkitektur

og den særlige samarbejdsånd. Desuden stiller bygherren store krav til byggefaglig kompetence, siger Michael Cohen, sektionsdirektør

i MT Højgaard.



Cohen lægger desuden vægt på, at koncernen i de seneste år har haft succes med

partnering, og MT Højgaard råder over specialkompetencer inden for glasfacader og stålarbejde hos de nævnte

datterselskaber.



MT Højgaard vandt i sommers råhus-entreprisen på et andet af DR Byens avancerede segmenter,

nemlig den 45 meter høje, internationale koncertsal tegnet af den franske arkitekt Jean Nouvel.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen