Berlingske Business

Nordicom har tilbagegang over hele linjen

2811nordicom
Ejendomsselskabet Nordicom har haft væsentlig tilbagegang i tredje kvartal, og ledelsen overvejer de strategiske muligheder for koncernen. Foto:

Ejendomsselskabet Nordicom har haft væsentlig tilbagegang i tredje kvartal, og ledelsen overvejer de strategiske muligheder for koncernen.

Nettoomsætningen faldt til 58,5 mio. kr. fra 71,7 mio. kr. i tredje kvartal af 2012, mens driftsoverskuddet faldt til 22,5 mio. kr. fra 34 i samme periode året før.

Det bevirkede, at resultatet af de fortsættende aktiviteter før skat og værdiregulering faldt til 5,8 mio. kr. fra 23,3 mio. kr. i 2012.

På bundlinjen faldt overskuddet til 1,1 mio. kr. fra 10,6 mio. kr. i tredje kvartal af 2012.

Nordicom har indtil videre i 2013 haft et samlet nettounderskud på 88,2 mio. kr., og det har trukket egenkapitalen i rødt med 50 mio. kr. Derfor overvejer selskabets ledelse nu de strategiske muligheder.

- Nordicom er i dialog med koncernens finansielle kreditorer om de nødvendige låne- og kreditforlængelser for 2014, skriver koncernen i regnskabet. Selskabet forventer, at selskabets aftaler bliver forlænget.

- Sideløbende med forhandlingerne med koncernens finansielle kreditorer arbejder ledelsen på optimering af koncernens kapitalstruktur og undersøger i øjeblikket alternative strategiske muligheder for koncernen, herunder rejsning af ny kapital, skriver Nordicom.

ejendom

Nordicom fastholder forventningerne og ser for 2013 dermed fortsat et resultat eksklusive værdireguleringer og skat (EBVAT) i niveauet 10 mio. kr. til 20 mio. kr.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen