Berlingske Business

NCC i Danmark leverer et brag af et halvårsregnskab

NCC
Foto:

Entreprenørkoncernen NCC's danske aktiviteter buldrer derudad.

NCC i Danmark nåede en omsætning i første halvår 2015 på 3,1 mia. kr. eller 31 pct. bedre end i samme periode sidste år. Indtjeningen steg endnu mere til 98 mio. kr. fra 39 mio. kr. i første halvår 2014.

Der er gode tider for byggeriet

Driftsmarginalen er dog relativt beskeden - 3,2 pct. - men dog næsten dobbelt så høj som i første halvår i 2014, da den var 1,7 pct.

Der er udsigt til mere, da ordrebeholdningen vokser. Efter en ordretilgang på 2,9 mia. kr. i første halvår er den nu 6,6 mia. kr.

- Det er et halvår, vi kun kan være tilfredse med. Når den danske økonomi kommer op i gear som nu, mærker vi det med det samme i alle fire forretningsområder. Vi er især glade for at se en øget efterspørgsel efter bæredygtige løsninger, siger administrerende direktør Klaus Kaae, NCC Construction.

15BUSbyggeri2.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen