Berlingske Business

MT Højgaard: It-rod er selskabets værste fjende

Billede
MT Højgaard-direktør Jóannes Niclassen. Foto:

Der venter et større oprydningsarbejde i MT Højgaards it-system, efter en risikoanalyse har vist, at entreprenørkoncernens it udgør en større trussel end hackere.

Det skriver dagbladet Børsen.

I februar 2015 iværksatte MT Højgaard en omfangsrig risikoanalyse, der var motiveret af et hackerangreb samt øget mediedækning i sager om it-sikkerhed.

Dengang tegnede der sig et trusselbillede i samfundet, men det viste sig, at truslen mod MT Højgaard kom indefra.

Pix: Thule-basen

»Det handlede om at få ryddet op, så vi bedre kunne understøtte forretningen, så den kan vokse i en branche, hvor marginerne er meget små,« siger Kerny Ustrup, it-direktør i MT Højgaard, til dagbladet Børsen.

MT Højgaards it-system beskrives af Ustrup som et kludetæppe af systemer, der er spredt ud i fem datterselskaber og fire forskellige økonomisystemer. Derudover er virksomheden præget af såkaldt teknisk gæld, der består af gamle systemer, som ingen kan vedligeholde.

Jernbanebroen i Aalborg mangler stadig.: Siden Jernbanebroen i m

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen