Berlingske Business

Luksushotel i ikonisk øllager skal lokke gæster til Carlsberg Byen

business
Nyt hotel i Carlsberg byen. Hotel Ottilia, der indgår i kæden Brøchner Hotels Foto:

Den danske hotelkæde Brøchner Hotels åbner i 2019 luksushotel i Carlsberg Byen.

Mange turister er tilfredse med en Airbnb-lejlighed på Vesterbro eller Nørrebro - eller et billigt værelse på lavprishotellet Wakeup Copenhagen på Kalvebod Brygge. Men danske og internationale besøgende i København, der gerne vil have luksus og historie, kan fra 2019 vælge det nye luksus butiquehotel i international klasse i Carlsberg Byen på bryggeriets gamle industriområde.

pix-Fredagsrock

Det er den voksende danske hotelkæde Brøchner Hotels, der åbner det første hotel i bydelen. Det får navnet Hotel Ottilia efter stifteren af bryggeriet Carlsberg, brygger Carl Jacobsens kone.

Dermed bevares Maltmagasinet og den historiske og fredede Lagerkælder 3 med de ikoniske guldskiver på facaden, når bygningerne bliver designet til et luksushotel med hjemlig hygge og 156 værelser.

For dem der vil på hotel med bl.a. to barer, en restaurant med tagterrasse flot udsigt udover København og faciliteter til 200 møde- og konferencegæster er Hotel Ottilia en mulighed.

Ikea

»Vi driver anderledes hoteller med omtanke, hvor den unikke oplevelse er i centrum, og i vores øjne er Carlsberg Byen et af de mest unikke områder i København. Vi tror på, at det på sigt vil udvikle sig til at blive et selvstændigt bykvarter, der fremover vil trække endnu flere besøgende til, og vi ser frem til at være en del af den udvikling,« siger Karim Nielsen, administrerende direktør for Brøchner Hotels.

Han fremhæver de historiske rammer som en stor fordel for hotellet. Hotellet realiseres dog kun, hvis der findes en investor til at købe bygningerne.

mikkel bjergsø

»Vi er meget bevidste om, at vi bliver en del af et stykke dansk industrihistorie, når vi rykker ind i Carlsberg Byen, og det har vi tænkt at bruge aktivt. Derfor er det vores plan at trække bygningernes historie ind i udformningen af hotellet, så kornsiloer, maltlagre og maskiner indgår i indretningen og bliver en del af fortællingen om hotellet,« siger Karim Nielsen.

Administrerende direktør for udviklingsselskabet Carlsberg Byen, der tager sig af byudviklingen på Carlsbergs gamle industriområde, ser man også frem til at samarbejde med Brøchner Hotels om Hotel Ottilia.

Stordalen

»Hotellet vil, sammen med de mange andre nye spændende restauranter, caféer og kulturaktiviteter, tiltrække en masse besøgende til glæde for hele kvarteret. Vi ser nu frem til at indgå forhandlinger med den rette investor om overtagelse af bygningerne, så dette unikke projekt kan realiseres, siger han.

Billede

Brøchner Hotels driver fire boutique hoteller i København med sammenlagt 367 værelser på henholdsvis Hotel SP34, Hotel Astoria, Hotel Danmark og Avenue Hotel Copenhagen. Desuden åbner kæden et femstjernet hotel på Bremerholm i København i 2018

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen