Berlingske Business

Kæmpe butikscenter sender energiforbruget på slankekur

City 2 - solceller
Sidste sommer satte håndværkere 13.300 solcellepaneler op på taget af City 2 i Høje-Taastrup - nu skal energiforbruget i indkøbscentret optimeres. Foto:

Et af landets største indkøbscentre investerer tocifret millionbeløb i energioptimeringer - pengene bliver tjent hjem igen på tre-fire år.

Danica Ejendomme investerer dette efterår godt 15 millioner kroner i at energi­optimere det snart 40 år gamle City 2-storcenter i Høje-Taastrup.

Projektet omfatter blandt andet forbedret ventilation, optimerede rulletrapper, ny belysning og energistyring, og målet er årlige besparelser på knap 4,4 millioner kroner. Dermed skulle investeringen blive tjent hjem på blot tre-et-halvt år.

isolering

Sidste år fik Danica Ejendomme installeret 13.300 solcellepaneler på taget af City 2 - Nordens største tagbaserede solanlæg. Det skete som led i en samlet investering på 60 millioner kroner i solanlæg på taget af otte Danica-butikscentre, oplyste ejendomsdirektør Peter Mering fra Danica dengang til Berlingske Business.

Læs mere om solcellerne på taget af City 2

Det nye enegiprojektet i City 2 udføres i samarbejde med Scanenergy Solutions og administratorselskabet Deas, der styrer den daglige drift af Danicas butikscentre.

frbc1

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen