Berlingske Business

Kæde-samarbejde er fremtiden

Den største forretning blandt landets 23 Nybolig Erhverv er uden sammenligning Nybolig København A/S, der dækker København

og Nordsjælland.



På trods af navnet, der ligesom f.eks. Home signalerer salg af private boliger, så er Nybolig

Erhverv rendyrkede erhvervskontorer. Der er 23 af slagsen spredt ud over hele landet. Til sammenligning er der 170 Nybolig-butikker,

der udelukkende arbejder med salg af boliger.



Administrerende direktør i Nybolig Erhverv København A/S, John Lindgaard mener

ikke at det er et problem at navnet giver associationer i retning af boligsalg.



- Nybolig er et godt brand, som har værdi.

Det kan vi mærke ved at mange kunder henvender sig i tillid til navnet, siger han.



Hans forretning har i høj grad

baglandet i orden - i hvert fald målt på volumen: Den er størst i kæden, og står for over 25 pct. af

den samlede omsætning blandt de 23 kædebutikker. Nybolig er landets største erhvervsejendomsmægler - ifølge

John Lindgaard over 25 pct. større end nummer to, der er Colliers Hans Vestergaard.



Samtidig har Nybolig landets største

långiver til erhvervsejendomme i ryggen - Nykredit.



Blandt de københavnske mæglere er Nybolig blandt de tre

største, og har siden fusionen med Scheel & Orloff i 2002 øget omsætningen med 33 pct. - udelukkende via organisk

vækst. Det er bedre end nogen af de andre, store erhvervsmæglere i Hovedstaden, fortæller John Lindgaard, der er

partner sammen med Oscar Meldgaard, Jens Juel Ulrich og Jesper Rasmussen.

Kæderne er fremtiden

John Lindgaard er stærk

tilhænger af kædesamarbejdet, der giver en lang række fordele. Det er f.eks. muligt at påtage sig landsdækkende

opgaver - f.eks. store vurderingsopgaver for offentlige myndigheder.



Under de store opgaver trækker man ofte på kollegaer

i andre dele af kongeriget. Også markedsføringsmæssigt er der fordele.



- I en kæde får vi flere

kunder pr. annoncekrone. Værdien for vore kunder er dermed større end hvis vi ikke var med i en kæde, siger John

Lindgaard. På minussiden er de generelle omkostninger til fællesskabet. Det kræver et forreningsomfang, der dækker

de fælles udgifter. Men overordnet set er Lindgaard tilfreds med kædesamarbejdet.



- Kæderne er fremtiden, vurderer

han.

Internationale opgaver

Nybolig er med i det verdensomspændende mæglersamarbejde, GVA Worldwide, der er et netværk

af uafhængige mæglere. GVA er engelsk-amerikansk med kontorer i samtlige europæiske lande.



Netværket

skaffer flere og flere internationale opgaver til Nybolig, der bl.a. skaffer danske investorer adgang til udenlandske ejendomme. Der løses

opgaver for interesserede i ti-mandsselskaber og pensionskasser.



25 pct. af opgaverne hos Nybolig Erhverv København stammede

sidste år fra udlandet, og flere udenlandske transaktioner er på vej. Tyske investorer er igen begyndt at interessere

sig for Københavns muligheder, og var sidste år involeret i to store transaktioner vedrørende Fields og "Kobbertårnet".



Samtidig

med at der kommer flere og flere internationale opgaver så stiger omfanget af rådgivningssager. De er dog fortsat mindre

væsentlige end de klassiske mægler-opgaver: Salg af bruger- og investeringsejendomme samt udlejning og vurderingsopgaver.



Der

er imidlertid ikke tvivl om, at livet som erhvervsmægler bliver stadigt mere kompliceret. Derfor rekrutterer Nybolig Erhverv,

i lighed med de andre større erhvervsmæglere, medarbejdere med længere videregående uddannelser, som f.eks.

cand. polit og cand. merc.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen