Berlingske Business

Jeudan øger overskuddet på stigende service- og lejeindtægter

Stor interesse for at leje erhvervsejendomme i Hovedstadsområdet har sikret fremgang i resultaterne for Jeudan i første kvartal.

Selskabets omsætning er steget til 386 mio. kr. fra 312,2 mio. kr. i samme periode året før som følge af stigende serviceindtægter og højere husleje, fremgår det af regnskabet.

Det har hjulpet til at øge driftsoverskuddet før kurs- og værdireguleringer af ejendomme, EBVAT, til 155 mio. kr., hvilket er en vækst fra 141 mio. kr. året før.

- Vores kundetilgang er startet året på et fornuftigt niveau, og vores udlejningsprocent i København er nu oppe på 99. Det er et resultat af vores insisterende fokus på et højt serviceniveau og fleksible vilkår, siger administrerende direktør Per W. Hallgren i en kommentar til regnskabet.

Overskuddet før skat er dog faldet til 170 mio. kr. fra 180 mio. kr. året før, og det skyldes, at selskabet sidste år havde en positiv justering af sin gæld på 44 mio. kr. mod kun 16 mio. kr. i første kvartal i år.

Jeudan fastholder forventningerne til 2018 og ser dermed fortsat en nettoomsætning på 1,5 mia. kr., samt et EBVAT-resultat i niveauet 650 mio. kr.

I regnskabet bemærker virksomheden, at priserne på ejendomme i København er høj, men at udviklingen er mere afdæmpet end sidste år.

Tabel for Jeudans regnskab for første kvartal af 2018:

 

Jeudans forventninger til 2018:

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen