Berlingske Business

Jeudan havde fremgang over hele linjen i tredje kvartal

Jeudan
Portræt af Per Hallgren, administrerende direktør i Jeudan. Fotograferet på Sankt Annæ plads. Foto:

Ejendomsselskabet Jeudan kom fornuftigt gennem årets tredje kvartal, som bød på forbedringer på både top- og bundlinjen.

Omsætningen steg til 291,3 mio. kr. mod 283,4 mio. kr. i tredje kvartal sidste år. Resultatet før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) steg til 133,3 mio. kr. sammenlignet med 116,5 mio. kr. i samme periode sidste år.

Endeligt skrumpede underskuddet på bundlinjen til 17,4 mio. kr. fra 90,8 mio kr. i samme kvartal i 2014.

»Interessen efter velbeliggende og attraktive ejendomme i det indre København er fortsat stor og trods et stigende udbud, kan udbuddet fortsat ikke følge med efterspørgslen. Den stigende interesse, kombineret med det fortsat lave renteniveau, har igangsat en opadgående prisudvikling«, skriver ledelsen i regnskabet.

Jeudan har i tredje kvartal desuden indgået aftale om køb af en række kontorejendomme i København for en samlet værdi af 545 mio. kr. Disse ejendomme ventes overtaget i løbet af fjerde kvartal.

Villa på Frederiksberg

Selskabet fastholder forventningerne til hele 2015 om et driftsresultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) på 540-570 mio. kr. Resultatet ventes realiseret på baggrund af en nettoomsætning på cirka 1200 mio. kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen