Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

Hotelkrigen raser: Nyt kæmpehotel på vej til København

aften
Overskrift
view day
Overskrift
view e
Overskrift
Dag
Overskrift

Gæster i København kan se frem til at få en ny mulighed for billige overnatning, når Arp-Hansen Hotel Group efter planen åbner nyt hotel til næste sommer.

Et nyt lavprishotel i det centrale København får 585 værelser og vil stå klar i sommeren 2018.

Det er Arp-Hansen Hotel Group, der i forvejen ejer en række københavnske hoteller, der har købt en tidligere kontorejendom på hjørnet af Bernstorffsgade og Kalvebod Brygge. Her vil gruppen bygge et nyt af de såkaldte Wakeup-hoteller, der er gruppens lavprishoteller.

»Vi har i forvejen to Wakeup-hoteller København, og de er stort set fyldt til randen. Derfor har vi haft et ønske om at skabe flere Wakeup-værelser,« siger Dorte Krak, adm. direktør for Arp-Hansen Hotel Group.

Postcentral

Arp-Hansen Hotel Group åbnede i 2009 det første Wakeup-hotel, som nabo til Tivoli Hotel & Congress Center. I 2014 kom endnu et til i Borgergade. Til maj åbner et nyt hotel med 315 værelser i det centrale Aarhus.

Men nu er gruppens fjerde Wakeup-hotel på vej. Det sker efter i en ejendom på hjørnet af Kalvebod Brygge og Bernstoffsgade, der strækker sig fra Tivoli forbi Hovedbanegården og til Københavns Havnefront.

Bygningen blev overtaget i slutningen af 2016, og skal nu bygges om i samarbejde med arkitekt Kim Utzon. Det nye hotel vil efter planen stå klar i sommeren 2018. På 10. etage vil hotellet få en morgenmadsrestaurant, hvor gæsterne kan få en 360 graders udsigt over København.

hotel

»Vi synes, at både København og Aarhus er spændende, som både erhvervs- og turisme-mæssigt har noget substans, der gør at denne type hoteller kan leve,« siger Dorte Krak.

Dorte Krak kalder Wakeup-konceptet for luksus lavpris, fordi værelserne har wifi, eget bad, aircondition. Men værelserne er på på blot 12 kvadratmeter, har ikke minibar, roomservice og gæsterne skal f.eks. selv ned i strygerummet, hvor de skal stryge en skjorte.  Til gengæld koster et enkeltværelse ned til omkring 400 kr.

»Det er et koncept, som passer godt til mange gæsters pengepung og kvalitetsbehov. Derfor vi har ledt efter en ejendom som er stor nok, og som ligger rigtigt, og det synes vi, at vi er lykkedes med her,« siger Dorte Krak.

Arp-Hansen Hotel Group dækker cirka 22 pct. af hotelkapaciteten i København. Gruppen ejer foruden Wakeup-hotellerne blandt andet Phoenix Copenhagen, 71 Nyhavn Hotel, Imperial Hotel, Grand Hotel, The Square, Tivoli Hotel & Congress Center, Copenhagen Island, Copenhagen Strand og Gentofte Hotel.

I sommeren 2017 vil Arp-Hansen Hotel Group desuden opføre koncernens første hostel, som får navnet Steel House Copenhagen.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen