Berlingske Business

Godt købmandsskab fornægter sig aldrig

06BUEPROFIL-094530.jpg
Privatfoto

Stig Lintrup, som er adm. direktør for Lintrup & Norgart, og som i næste uge fejrer sin 50 års fødselsdag, fremhæver blandt andet sin virksomheds solide evne til at skabe merværdi for sine kunder.

Da Stig Lintrup var barn og spillede bordtennis i den lokale klub i Brønshøj, havde han nok ikke forestillet sig, hvilke veje karrieren ville bringe ham ind på. Men bankuddannelse og efterfølgende forsikringsuddannelse, hvor opsøgende salg og interessen for mennesker var drivkraften, vækkede ambitionen om og lysten til at arbejde med ejendomme.

Stig Lintrup nåede at runde et par ejendomsrelaterede jobs, inden han med sin kones velsignelse og deltagelse satte alt på et bræt sammen med kollegaen Jesper Norgart.

Den evige iværksætter

I dag er han leder af en succesfuld erhvervsmæglervirksomhed, der på få år er rykket op i feltet og i dag er en af de førende i branchen. Han er ikke i tvivl om, at hans opvækst spiller en rolle i den sammenhæng:

»Det, at jeg som barn og ung meget tydeligt så, at tingene ikke kom af sig selv, har nok gjort mig mere hårdtarbejdende. Jeg har altid haft noget, jeg skulle bevise over for mig selv, og jeg er meget ambitiøs og ærekær. Samtidig holder jeg altid begge ben på jorden, og det er i det hele taget sådan, vi alle sammen er i Lintrup & Norgart. Vi læner os ikke tilbage og siger, ’det hele går bare helt fantastisk’. Vi er stadig ydmyge og taknemmelige for de opgaver, vores kunder betror os,« fortæller Stig Lintrup.

»Som alle selvstændige ved, drejer man kasketten mange gange om ugen. Selv går jeg sammen med vore grafikere meget højt op i virksomhedens grafiske linje og bliver aldrig træt af at udvikle vores hjemmeside og vores materiale,« fortsætter Stig Lintrup og tilføjer:

»Det driver sommetider mine partnere til vanvid, men jeg ved jo godt, at de også holder meget af det.«

Eksperter om boligbob

Han fylder 50 år 12. december, og det høje ambitionsniveau er intakt.

Det giver sig blandt andet til udtryk ved, at man i Lintrup & Norgart hellere siger nej til en opgave, end man påtager sig den med en kortsigtet gevinst for øje:

»Vi opfører os ærligt og troværdigt og har en høj grad af etik. Vi stiller krav til vores samarbejdspartnere og kunder. Det betyder, at vi siger nej til tre ud af 10 opgaver, fordi vi har valgt at have nogle få segmenter: kontor- og butiksudlejning samt salg af investerings- og boligudlejningsejendomme,« forklarer Stig Lintrup.

Satser på investeringsejendomme

Lintrup & Norgart, der tidligere mest var kendt for at være stærke inden for udlejning, satser nu også på salg af investeringsejendomme, og som vanligt for virksomheden gør man ikke noget halvt. Strategien er at fusionere styrkerne ved de to segmenter:

»Vi har ofte set, at ejendomme bliver solgt alt for billigt; derfor har vi gang på gang skabt merværdi til en ejendom ved at finde den rigtige lejersammensætning og forhandle nogle gode lejekontrakter for derefter at sælge ejendommen,« siger Lintrup og slutter:

»Vi er altid kundens mand, og vi går gerne en ekstra mil for at skabe merværdi til kunden.«

Boligprisprognose

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen