Berlingske Business

Gammelt pakhus udvides efter gamle tegninger

Keops Development har igennem flere år været ejer af Harvings Pakhus på Sydhavns Plads i København. Nu vil

Keops udvide ejendommen med 60 pct. - alt sammen med respekt for de oprindelige grundlag, idet pakhuset aldrig blev færdigbygget.



Det

er Aarhus Arkitekterne der står bag tegningerne til udvidelsen af den markante bygning, der allerede i dag tjener som kontorbygning,

hvilket den også skal efter udvidelsen.



Teglværkshavnen og Sydhavns Plads er præget af mange nye erhvervsdomiciler med

bl.a. Mercedes, Nokia og TDC i front.



Det medvirker til at skabe øget opmærksomhed om pakhuset, der er et pejlemærke

i området og en af områdets få levn fra tidligere tider. Det giver bygningen en særlig status og en markant

synlighed.

Harmoni med fortiden

Harvings Pakhus blev opført i 1919 og er en fin repræsentant for den periodes

pakhuse. Det er opført i national-romantisk stil, men blev aldrig bygget helt færdigt - faktisk blev kun 40 pct. af det

påtænkte hus opført.



Aarhus Arkitekterne A/S og Keops Development A/S sørger nu for at fuldende det

karakteristiske hus i harmoni med det oprindelige grundlag, med respekt for den tidligere bygherres intentioner, men efter vor tids

krav til det moderne kontorlandskab med hensyn til fleksibilitet og effektivitet.



Den fremtidige kontorbygning på 6.500

kvm får ialt 100 p-pladser, der er placeret både over og under jorden.



Keops lægger vægt på ejendommens

centrale beliggenhed tæt på vejnettet til og fra Københavns centrum og mod Amagers motorveje og Ørestad.



Byggeopgaven

er netop påbegyndt og ventes færdiggjort om godt et år i februar 2005.







Harvings Pakhus blev opført

i 1919 og er en fin repræsentant for den periodes pakhuse. Det er opført i national-romantisk stil, men blev aldrig bygget

helt færdigt. Det arbejde gøres nu færdigt af Aarhus Arkitekterne A/S og Keops Development A/S. Grafik: Keops Development

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen