Berlingske Business

Formanden for Dansk Byggeri går af

Dansk Byggeris formand trækker sig efter kartelsag
Overskrift
ARKIVFOTO. Tømrermester Martin Skou Heidemann var på orlov fra formandsposten i Dansk Byggeri - nu stopper han helt. (se Ritzau historie 272236) Martin Skou Heidemann, ny formand for Dansk Byggeri. Foto:
Dansk Byggeris formand trækker sig efter kartelsag
Overskrift
ARKIVFOTO. Martin Skou Heidemann var på orlov fra formandsposten i Dansk Byggeri - nu stopper han helt. Foto:

Formanden for Dansk Byggeri har trukket sig, fordi en kartelsag mod hans virksomhed trækker i langdrag.

Erhvervsorganisationen Dansk Byggeri skal have ny formand. Martin Skou Heidemann, der siden april sidste år har haft formandsposten, har nemlig trukket sig. Det skriver Licitationen - Byggeriets Dagblad.

Martin Skou Heidemann har trukket sig, da en sag mod hans byggefirma, Skou Gruppen A/S, trækker i langdrag. Firmaet er sigtet for at have overtrådt konkurrenceloven i forbindelse med det såkaldte københavnske byggekartel.

Sigtelsen mod Skou Gruppen A/S blev rejst i oktober sidste år, hvor Martin Skou Heidemann søgte om at få orlov fra formandsposten i Dansk Byggeri frem til sagens afslutning. Nu skal sagen formentlig afgøres i retten, og Martin Skou Heidemann afleverede tirsdag sin opsigelse.

»Jeg har ikke opgivet håbet om, at Bagmandspolitiet indser, at der ikke er nogen sag, og at man derfor dropper sigtelsen. Jeg har i det mindste ikke fået at vide, at den såkaldte dialog er afsluttet. Men tiden går, og Dansk Byggeri kan ikke være tjent med at have en formand på orlov på ubestemt tid,« siger han til Licitationen.

I alt 28 byggefirmaer er sigtet i sagen. Skou Gruppen A/S og flere af de andre virksomheder har pure afvist at have brudt konkurrenceloven.

Dansk Byggeris næstformand, Claus Bering, vil sidde som konstitueret formand frem til april.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen