Berlingske Business

Fald i omsætningen i første kvartal

24BUENOTE--VERST-101708.jpg
Foto: Aller

2017 har haft en relativt langsom start, når man ser på omsætningen af investeringsejendomme i København og omegn.

Det fremgår af CBRE’s marketview for første kvartal. Mæglervirksomheden opgør den samlede omsætning til 7,3 mia. kr., hvilket er 28 pct. mindre end i første kvartal 2016. Især omsætningen af kontorejendomme er faldet og udgjorde blot 0,8 mia. kr. i kvartalet.

23BUSIndland-Brian-Mikkelse.jpg

CBRE henfører især denne udvikling til, at der ikke bliver sendt mange ejendomme på markedet. Gjorde der det ville der også være købere til dem. Men det fremgår også, at lejepriserne i bl.a. de attraktive havneområder pt. er stagneret, og at køberne er skeptiske over for det nuværende prisniveau.

Startafkastet på prime kontorejendomme ligger på uændrede 4,0 pct., men spændet ned til obligationsrenterne er rekordhøjt. Derfor fremstår ejendomme målt på det direkte afkast som en relativt god investering. En forklaring kan dog være, at investorerne forventer, at rentespændet vil blive lidt mindre i den kommende tid.

20BUSTESLA-CHINA-111008.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen