Berlingske Business

Erhvervslokalernes AirBnb er kommet til landet

19BUEBE-094812.jpg
Foto: Lokalebasen.dk.

Alle ved, hvad der ligger bag navnene Uber og AirBnb. Tilsvarende kan WeWork snart blive et kendt brand herhjemme. Firmaet har netop, efter et kort forhandlingsforløb, indgået en omfattende samarbejdsaftale med Lokalebasen.dk. Det danske selskab lancerede i marts en tjeneste, der gør det muligt for virksomheder at genudleje kontorpladser og mødelokaler.

Det udløste hurtigt en henvendelse fra de hastigt ekspanderende amerikanere, der på få år har bredt sig til 15 lande, blandt andet England, Tyskland, Frankrig og Holland. WeWorks koncept er ikke helt ’ren’ deleøkonomi, idet man lejer kontorer på lange kontrakter, indretter dem og udlejer dem på korte kontrakter til mindre virksomheder. Men den smidighed, der blandt andet ligger den lave kapitalbinding, behager åbenbart investorerne, for WeWorks aktier er tordnet i vejret på børsen i New York.

realkredit

På billedet ses Jakob Dalhoff, CEO hos Lokalebasen.dk/MatchOffice.com (i midten), da han i London underskrev den omfattende samarbejdsaftale WeWork. Til højre ses Greg Miley, der er selskabets direktør for Europa og Israel.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen