Berlingske Business

Ejendomsfolk mødes ved den franske riviera

Næsten 17.000 beslutningstagere fra ejendomsbranchen sætter i disse dage hinanden stævne ved den franske Riviera.

I Cannes mødes mere end 60 nationaliteter på verdens største ejendoms-messe - MIPIM.



Det er 15. gang at MIPIM

løber af stabelen, og den fransk Middelhavsby er fyldt til bristepunktet med alverdens ejendomsfolk. Mæglere, developere, arkitekter,

investorer, advokater, entreprenører, rådgivere, banker, forsikringsselskaber og alt hvad der ellers kan krybe og gå

inden for fast ejendom, benytter lejligheden til at knytte kontakter og holde forretningsmøder under behagelige forhold.



Pressen

møder også talstærkt op - 450 reportere dækker begivenheden. ErhvervsBladets ejendomsjournalist deltager

og sætter særlig fokus på de danske deltageres landvindinger på messen.



Copenhagen Capacity, der arbejder

med at tiltrække udenlandske virksomheder til Københavns-området står for en Øresundsstand, der sammen med

en skånsk pendant, markedsfører hele Øresundsregionen.



Copenhagen Capacity startede for otte år siden

med en lille stand, og den er siden vokset betragteligt, og er i dag et vigtigt knudepunkt for de danske deltagere på messen.



-

Messen er først og fremmest et godt sted at så. Mange investorer benytter messen til at finde ud af, hvor tingene sker

for tiden. Mange udarbejder rapporter undervejs om mødet med udstillerne. Først senere vender de tilbage, siger direktør

O. Rolf Larssen fra Copenhagen Capacity, der selv er tilstede på MIPIM.



Han mødte bl.a. lagerhotel-udbyderen Schurgard

på MIPIM-messen. De valgte senere at gå ind i Danmark.



Der er meldt omkring 100 danske virksomheder til begivenheden,

hvilket svarer til at knap 300 danske ejendomsfolk møder op. Og det er klart toppen af poppen, der dukker op i Cannes. Ingen

sender tilfældige medarbejdere afsted. Normalt er det direktionen eller andre højt placerede beslutningstagere, der kommer

til MIPIM.



I ejendomsbranchen er det de personlige kontakter, der er altafgørende for succes, og MIPIM er mere end noget

et mødested.



Sjælsø Gruppen har været afsted seks gange og ser MIPIM som et helt uvurderlig kontaktsted

for branchens mange aktører.



- Vi får snakket med alle, der har med ejendomme at gøre og samtidig kommer

vi ajour med hvad der sker i branchen. Det er en nem og behagelig måde at finde ud af hvem der er i markedet efter hvad, siger

Ib Henrik Rønje, der er administrerende direktør i Sjælsø Gruppen.



Den uformelle snak er positiv,

fordi den åbner op for en helt uproblematisk dialog efter MIPIM, når det er blevet hverdag igen. Sjælsø Gruppen

har mødt både tyske og britiske investorer, hvor der efterfølgende er kommet til møder hjemme i Allerød.



Sjælsøs

finansielle samarbejdspartner Doughty Hansson - en private equity fund - har bl.a. mødt hinanden på MIPIM.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen