Berlingske Business

Diskret projektudvikler

Ulrik
Ulrik Larsen, direktør/indehaver af Revco, har udviklet det gamle KTAS/TDC-hovedsæde til Skt. Petri Passage og snart skal udvikle Postbygningen på Købmagergade. D. 7 Januar 2015 Foto:

Ulrik Larsen har holdt sig uden for mediernes spotlys, selv om han står bag flere store projekter, ofte sammen med sin bror.

Ejendomsudvikleren Revco, ejet af Ulrik Larsen og broderen, Jesper Larsen, dukkede kortvarigt op i erhvervspressen lige før jul. PFA Pension havde købt den ældgamle postbygning på Købmagergade, og Revco skal stå for at omdanne den delvis fredede ejendom til kontorer og butikker.

Samlet løber køb og ventet ombygning op i langt over en halv milliard, men den slags er brødrene Larsen vant til at håndtere, selv om de er sjældne gæster i medierne – og det med ejendomme har de ikke fra fremmede.

Søren Damgaard er partner i Bruun & Hjejle og klummeskribent.

Deres afdøde far var direktør hos ejendomsmatadoren Finn Harald Simonsen og opbyggede efterfølgende selv et selskab med erhvervsbygninger i de københavnske forstæder. Her trådte brødrene ind i den daglige drift, og omkring årtusindskiftet udviklede de ejendomsprojekter sammen i firmaet Germini. En af kunderne var Struers, som producerede laboratorieudstyr og havde fem adresser – det fik brødrene samlet på én matrikel i Ballerup.

Inden de to familiefirmaer var Ulrik Larsen et par år i det nu hedengangne Commercial Leasing med den farverige og fodboldglade Lyngby-mæcen Hans Bjerg-Pedersen i ejerkredsen.

På et tidspunkt forlod broren det fælles firma, og Ulrik Larsen kom til mæglerfirmaet Colliers. Her fik han god brug for sin HD i international økonomi med ansvar for danske kunders investeringer i udlandet og udenlandske investeringer hertillands.

BM / BT / Scanpix

En af hans største – og sidste – Colliers-handler blev at købe det gamle KTAS-kompleks ved Nørregade af TDC, der var på vej til Sydhavnen. Køberen var amerikanske Carlyle, som spurgte, om ikke Ulrik Larsen også kunne stå for at udvikle bygningerne til kontorer og butikker. Så etablerede han Revco og var atter selvstændig, og i slutningen af 2013 stødte broren til igen.

»Vi er i dag kun to fastansatte, resten hyrer vi, når vi går i gang med projekter, også folk til for eksempel byggestyring. På toppen havde vi nok 200 mand i gang, inklusive håndværkere,« fortæller han under en rundvisning ved Nørregade.

Her er telekomplekset døbt Sankt Petri Passage efter den nærliggende tyske kirke og har fået en offentlig sti tværs over grunden. Komplekset er udlejet 97 procent, blandt andet med advokatkæmpen Bruun & Hjejle, og ved nytår er 45.000 af de godt 48.000 kvadratmeter blevet solgt til en foreløbig anonym investor, små syv år efter købet.

billede

»Vores styrke er at udvælge de rigtige projekter og efterfølgende skabe værdi. Vi går ind og tager ejerens rolle og håndterer hele udviklingsprocessen, lige fra at udvikle det indledende koncept til at håndtere lejerforhandlinger,« siger Ulrik Larsen.

Et speciale er at finde bygninger med potentiale til at blive »morgendagens vindere« ved at etablere butikker og lignende i gadeplan. Med Sankt Petri Passage stort set solgt kan Revco lægge mange kræfter i PFAs nyerhvervede postbygning i nabolaget.

Ud over PFA og Carlyle har Revco bånd til NIAM og skal medvirke til, at det tomme Lyngby-hovedsæde for den krakkede storentreprenør Pihl & Søn bliver fyldt igen, efter at den svenske ejendomsinvestor overtog det i sommer.

rådhusejendom

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Seneste nyt

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen