Berlingske Business

Danskere vil disrupte erhvervsmæglere

Aaa

Sæt din ejendom på auktion på nettet, i stedet for at få en mægler til at lede efter en køber. Det er tilbuddet fra en ny tjeneste, der er oprettet af en tidligere ejendomschef i Mærsk.

Tjenester som eBay og dba.dk har gjort folk vant til at sætte alskens ting på auktion på nettet. En ny tjeneste, udviklet af Allan Kehlet Rieck, tidligere global ejendomschef i Mærsk, bringer princippet ind i ejendomsbranchen.

Prop.Exchange, hedder nyskabelsen, der er allerede så småt er løbet i gang, men som bliver officielt åbnet her medio november.

For gode og velbeliggende ejendomme er der et velfungerende marked, hvor købere og sælgere hurtigt finder hinanden. Men rigtig mange ejendomme er sværere at finde købere til, og det er dem, Allan Kehlet Rieck forestiller sig, at sælgerne vil have gavn af sætte til salg på Prop.exchange.

”Jeg ville selv havde ønsket, at jeg havde haft dette værktøj, da jeg var i Mærsk, så naturligvis håbede jeg, at værktøjet også ville være relevant for andre. Alligevel har jeg været overrasket over, hvor godt det er blevet taget i mod - og sågar før den officielle lancering,” udtaler Allan Kehlet Rieck, der er spændt på reaktionen fra de etablerede erhvervsmæglere.

”Under en ejendomskonference i London blev jeg spurgt, om vi er disruptors eller innovators. Det er ingen tvivl om, at vores ønske er at innovere og effektivisere branchen, men vi er godt klar over, at mange vil se os som en trussel og helst ser, at vi mislykkedes med at gøre ejendomme helt ukomplicerede at omsætte,” lyder det fra Allan Kehlet Rieck.

Han driver i forvejen virksomheden TrueMarketValue, der står som operatør af Prop.Exhange. Hensigten var, at tjenesten i hvert fald i første omgang skulle være rent dansk. Men så fik han en henvendelse fra en amerikansk mægler, der skulle hjælpe en tysk kunde med at sælge en ejendom i Milano. Så nu er denne ejendom (billedet) en af fem, der fra starten er til salg på Prop.Exchange.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen