Berlingske Business

D'Angleterre alene tilbage

D'Angleterre alene tilbage - 1
Foto:

First Hotels overtager driften af Hotel Kong Frederik pr. 1. august. Islandsk-ejede NP Hotels har nu kun D'Angleterre tilbage af Remmen-familliens hotelimperium.

Islandske Nordic Partners købte en hotelgruppe i 2007, men på blot et par år er besiddelserne decimeret, så kun Hotel D'Angleterre er tilbage i ensom majestæt.

Det står klart, da First Hotels overtager driften og føjer Kong Frederik ved Rådhuspladsen til de københavnske besiddelser, der i forvejen omfatter designhotellet Skt. Petri og businesshotellet First Hotel på Vesterbrogade.

Dermed fortsætter økonomisk pressede NP Hotels med at fokusere driften på D'Angleterre som tidligere bebudet. Allerede i foråret overtog Scandic driften af Hotel Front ved Skt. Annæ Plads tæt ved Nyhavn, ligesom der blev bebudet nedskæringer på restauranterne Copenhagen Corner og Le Coq Rouge.

Som Business tidligere har fortalt, købte Nordic Partners hotelgruppen dyrt, og siden har NP Hotels tabt egenkapitalen. Selskabet fortsætter dog i kraft af en støtteerklæring fra det islandske moderselskab, hvis økonomiske formåen efter bankkrakkene fortsat er ukendt.

Behov for renovering
Aftalen med First Hotels minder om den med Scandic, hvilket betyder, at NP Hotels fortsat ejer bygningerne, mens First Hotels garanterer driften i en årrække og betaler leje til ejerne - en helt klassisk model i branchen.

Inden det kommer så vidt, er der dog behov for renovering af det slidte Kong Frederik, der fandt sin nuværende form i 1898, men har en noget længere historie.

"Vi renoverer hotellet i samarbejde med ejerne, og hver især lægger et betydeligt millionbeløb. Ejerne har naturligt nok mest fokus på infrastrukturelle forbedringer, der bevarer bygningens værdi, mens vi har fokus på det, kunderne ser, og som kan forbedre driften. Men vi er sammen om det," siger Michael Telling, adm. dir. i First Hotels, der i øvrigt har en fortid som adm. dir. i Remmens hotelgruppe.

Ifølge Telling er planen med Kong Frederik, at det skal være et intimt butikshotel med mindre mødelokaler og værelser med individuelt præg, der skal være det hyggelige supplement til gruppens øvrige hoteller i København.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen