Berlingske Business

CEJ vil aflønnes efter sine resultater

30BUENOTE-090643.jpg

Selv om 2016 var et rekordår på ejendomsmarkedet, har det kun i begrænset omfang afspejlet sig på ejendomsadministratorernes bundlinjer. Men Anne Marie Oksen, adm. direktør hos den tredjestørste administrator, CEJ, vil gerne ændre på afregningsformen med kunderne, så man får en større del af værditilvæksten i de gode år og til gengæld også accepterer mindre indtjening i dårlige år. Det skal ske via såkaldt performanceaflønning.

»Det professionelle kundesegment har fået øjnene op for, at vi er gode til at skabe værdi. Det har jeg drøftet med flere kunder, og vi vil gerne måles på det, for vi er ikke kun en passiv administration, som man opfattede det i gamle dage. Det er mange år siden, vi blot sendte opkrævninger ud og håndterede restancer. I dag kan kunderne se på, om ejendommene giver det cash flow, de forventer, og det er særligt vigtigt med de meget høje priser, man i dag giver for ejendomme,« siger Anne Marie Oksen.

30BUENOTE-090655.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen