Berlingske Business

Byggestart på kæmpe vandland i Høje-Taastrup er udskudt

593277524.jpg

Første spadestik til det over tre milliarder kroner dyre vandland-projekt i Høje-Taastrup bliver først taget til foråret, lyder vurderingen fra investorer og kommunen.

Et kommende gigantiske vandland i Høje-Taastrup ved København er udskudt, skriver Licitationen – Byggeriets Dagblad.

Da investor-talsmand Ulf Høyen og Høje-Taastrup-borgmester Michael Ziegler (K) i februar kunne afsløre planerne om et gigantisk vandland, lød det i stribevis af medier, at lokalplanen ville være klar inden sommerferien og byggeriet gå i gang til oktober 2017 med forventet åbning i 2020.

15BUSkr-yersplads-114208.jpg

Men nu vurderer Ulf Høyen over for Licitationen - Byggeriets Dagblad, at startskuddet for Nordic Water Universe-projektet snarere vil lyde næste forår end i dette efterår.

»Det giver ikke megen mening at tage første spadestik omkring 1. november, så der er ingen grund for os til at fremprovokere en hurtig behandling af lokalplanen. Byggestart til første etape bliver formentlig i marts 2018,« siger Ulf Høyen, der er talsmand for konsortiet og partner i Nordic Corporate Finance, der rådgiver om virksomhedshandler, større investeringer og kapitalfremskaffelse.

Det nye tidsforløb bliver over for Licitationen - Byggeriets Dagblad bekræftet af Lars Christensen, centerchef i Høje Taastrup Kommunes tekniske forvaltning.

»Vi forventer at have et forslag til lokalplan klar til september eller oktober. Så skal det behandles politisk og sendes i høring otte uger. Derefter skal den endelige behandling og vedtagelse ske, formentlig i starten af det nye år,« siger Lars Christensen.

APPLE-CAMPUS/

Budgettet for første etape lyder på 2,2 mia. kroner. Etapen skal ifølge den foreløbige projekthjemmeside omfatte »aquapark, wellnessafdeling, hotel, ferielejligheder, konferencecenter, legeland, minigolf, fitnesscenter, foyer og reception samt en arkade med butikker og caféer/restauranter«.

Frem mod 2028 kan følge yderligere fire mindre etaper, som ifølge Ulf Høyen skønnes til samlet 1,1 mia. kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen