Berlingske Business

Byggeriet af Nordhavnstunellen er sikret

Nordhavnstunnel
Pihl skulle bygge Nordhavnstunnelen i et konsortium - nu overtager Züblin hele entreprisen. Foto:

Både byggeriet og medarbejderne bliver overtaget af Züblin, der har samarbejdet med konkursramte Pihl & Søn om byggeprojektet på Nordhavnsvej i København.

Opførelsen af Nordhavnstunellen mellem Helsingørmotorvejen og Strandpromenaden var et af de projekter, som Københavns Kommune havde hyret konkursramte E. Pihl & Søns til at stå for. 

Byggeprojektet vil køre som planlagt. For heldigvis skulle arbejdet udføres i et konsortium med entreprenørvirksomheden Züblin. Stig Weis, der er direktør i Züblin, meddeler i dag, at de overtager det hele.

Züblin vil videreføre alt arbejde med leverandørerne og underentreprenørerne og holde den planlagte tidsplan. Og lige så snart det er muligt, vil alle Pihls medarbejdere føres over på nye kontrakter med Züblin.

Efter Pihl & Søns konkurs i mandags har Københavns Kommune været usikre på byggeriernes fremtid.

Men nu er et af de fire store projekter, som de havde i gang med Pihl & Søn, i hvert fald sikret.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen