Berlingske Business

Britisk byggegigant ramt af dyre problemer med nye kontrakter

Den britiske byggekoncern Balfour Beatty har haft problemer med en række nye byggekontrakter, og det har kostet på indtjeningen i første halvdel af 2015.

Balfour Beattys indtjening i de første seks måneder af året har således været 120-150 mio. pund (1250-1550 mio. kr.) lavere, end selskabet selv havde forventet, har selskabet oplyst i en meddelelse torsdag ifølge Bloomberg News.

To tredjedele er relateret til det britiske marked, mens den resterende del skyldes udfordringer i USA og Mellemøsten.

Balfour Beatty-aktien var en kort overgang nede med omkring 10 pct. i den indledende handel i Storbritannien, men efterfølgende har aktien rettet sig en del og ligger ved 10-tiden med et fald på knap 2 pct.

Balfour Beatty kommer med endeligt regnskab for første halvår den 12. august.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen