Berlingske Business

Bent Fabricius køber kontorhus midt i København

bent
Overskrift
Bent Fabricius-Bjerre. Foto:
hauser
Overskrift
hauser2
Overskrift

90-årig musiker og forretningsmand investerer endnu en gang i mursten i det centrale København.

Ejendomsselskabet Metorion, ejet af musikgeniet og forretningsmanden Bent Fabricius-Bjerre samt hans to sønner, har ifølge mæglerfirmaet DTZ Egeskov & Lindquist overtaget ejendommen Hauser Plads 10 ved Kultorvet i det indre København.

Bygningen på 1.675 kvadratmeter plus 400 kvadratmeter kælder var sat til salg af Hjerteforeningen, som søger nye lokaler.

Bent Fabricius-Bjerre, som i december fyldte 90 år, er mest kendt som musiker og komponist gennem årtier - kendingsmelodierne til Olsen-Bande-filmene og TV-serien Matador er blot et par af hans kendte kompositioner. Sideløbende med det musikalske engagement har Fabricius-Bjerre været aktiv forretningsmand, som blandt andet har drevet biografer og pladeforlag - og investeret i stribevis af ejendomme.

Læs Berlingskes 90 års-interview med Bent Fabricius-Bjerre

Læs også Berlingske fødselsdagsomtale fra december

Blandt murstensinvesteringerne for Fabricius-Bjerre var det hedengangne Scala-center, som i dag er revet ned og er ved at få opført en håndfuld kontortårne, Axel Towers, på grunden tæt ved Axeltorv og Tivoli.

hus

Familieselskabet Metorion ejer allerede otte fredede københavnerejendomme, som udlejes til kontorbrug, blandt andet i Nyhavn og St. Kongensgade. Selskabet har selv kontorer i bygningen Nyhavn 16, også kendt som Wendelboes Pakhus, der er opført i 1770erne.

Sønnen Poul Fabricius-Bjerre er administrerende direktør, mens Bent Fabricius-Bjerre er bestyrelsesformand. Ifølge det senest tilgængelige regnskab, fra 2013, havde selskabet aktiver for 200 mio. kr. og en egenkapital på 70 millioner kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen