Berlingske Business

Arkil springer frem til rekordkurs efter opjustering

Entreprenørkoncernen Arkil har klaret sig bedre end forventet i årets første ni måneder, og derfor venter selskabet nu at tjene flere penge end tidligere.

Arkil opjusterer forventningerne til 2017 og regner nu med et overskud før skat på 120-150 mio. kr., hvor det tidligere har spået et plus på 90-120 mio. kr. Omsætningen forventes fortsat at lande på 3100 mio. kr.

Efter opjusteringen stiger aktien 5,7 pct. til 1425 kr. Det er selskabets højeste lukkekurs nogensinde, hvis den holder dagen ud.

- Opjusteringen sker blandt andet på baggrund af det realiserede resultat for de første ni måneder af 2017, og at udviklingen hen over efteråret har været mere positiv end tidligere forventet, skriver Arkil i en meddelelse til fondsbørsen.

Da Arkil kom med årsregnskab for 2016 i marts, var forventningerne et overskud før skat på 60-90 mio. kr. og en omsætning på 3000 mio. kr.

Til sammenligning fik selskabet sidste år et overskud på blot 5 mio. kr. - blandt andet som følge af problemer på tre større byggeprojekter.

Arkil offentliggør regnskab for tredje kvartal onsdag 29. november.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen