Berlingske Business

Airbnb: Pres på boligmarkedet ER ikke vores skyld

20BUETH-102543.jpg
Foto: Københavns Kommune

20.500 københavnere udlejer deres boliger gennem Airbnb, men kun 115 af dem udlejer i flere end 246 nætter om året, oplyser selskabet.

Airbnb mener dermed at have dokumenteret, at tjenesten kun i ringe omfang trækker boliger ud af markedet – ved færre døgn kan det ikke betale sig at erhverve en bolig for at bruge den som minihotel.

Overborgmester Frank Jensen lader sig dog ikke formilde. Han ønsker et loft over Airbnb-udlejningerne, som også er et irritationsmoment for mange ejendomsselskaber og administratorer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen