Berlingske Business

Aarsleff opjusterer efter mild vinter

Den milde vinter har medført en højere omsætning hos Per Aarsleff A/S, der lavede et resultat i perioden januar-marts 2015 efter skat på 51 mio. kr. mod 32 mio. kr. året forinden.

Omsætningen steg til 2253 mio. kr. fra 1662 mio. kr. året forinden, og det har fået selskabet til at løfte forventningerne til hele året, så Aarsleff nu venter at tjene 390 mio. kr. før skat mod tidligere ventet 350 mio. kr.

Resultatet af den primære drift var på 71 mio. kr. i perioden januar-marts, der i Aarsleffs regnskabsverden er andet kvartal, mod et resultat af den primære drift på 48 mio. kr. året forinden.

- Den milde vinter har medført en højere omsætning end forventet ved regnskabsårets begyndelse, og indtjeningen på projekter fortsætter de positive takter, skriver Aarsleff i forbindelse med regnskabet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen