Berlingske Business

Aarsleff øger omsætningen - men bundlinjen viger

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR
Arkivfoto. Foto:

Entreprenørvirksomheden Per Aarsleff har skabt en større omsætning end tidligere, men det går til gengæld tilbage på bundlinjen.

Det fremgår af virksomhedens regnskab for andet kvartal i det forskudte regnskabsår 2016/2017. Aarsleff kom allerede tidligere på måneden med foreløbige regnskabstal for halvåret, hvor også forventningerne til hele regnskabsåret blev nedjusteret.

Aarsleff omsatte i kvartalet for 2416 mio. kr. mod 2336 mio. kr. i samme periode sidste år.

Alligevel landede resultatet efter skat på 2 mio. kr., hvilket er væsentlig lavere end de 39 mio. kr., der var resultatet efter skat i samme periode sidste år.

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR

»Resultatet er blandt andet påvirket af tab på enkeltstående projekter i Thule og Nuuk i Grønland. Projekterne vil blive afsluttet dette regnskabsår, og der er igangsat tiltag til at styrke ledelsen og projektstyring på projekterne i udlandet. Resultaterne i Wicotec Kirkebjeg A/S inkluderer en andel af tabene på projekter i Grønland og er derudover påvirket af nedskrivninger foretaget i første kvartal,« skriver Aarsleff i regnskabet.

Resultat af primær drift, EBIT, landede i andet kvartal på 7 mio. kr. mod 59 mio. kr. i samme periode sidste år.

bmr

Aarsleff fastholder de forventninger, som blev nedjusteret tidligere på måneden.

Selskabet venter et driftsresultat, EBIT, i niveauet 375 mio. kr. mod tidligere ventede 430 mio. kr.

Bohrs Tårn

Nedjusteringen kom på baggrund af et første halvår, hvor driftsresultatet faldt til 110 mio. kr. fra 182 mio. kr. i første halvår sidste år. Resultatet levede ikke op til forventningerne, lød det da de foreløbige regnskabstal og nedjusteringen blev offentliggjort.

Aarsleffs aktie falder mandag 0,6 pct. til 155,50 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen