Berlingske Business

Aarsleff-bestyrelse godkender ændring til holding-selskab

aarsleff

Den aarhusianske entreprenørvirksomhed Per Aarsleff har på den ekstraordinære generalforsamling onsdag besluttet at sætte et "holding" efter selskabets navn.

Det nuværende Per Aarsleff A/S omdøbes dermed til Per Aarsleff Holding A/S, og her vil alle datterselskaberne være. Samtidig bliver der oprettet et nyt selskab med det gamle navn Per Aarsleff A/S, som vil få tilført aktiviteterne fra moderselskabet.

Det oplyser selskabet i en fondsbørsmeddelelse.

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR

Koncernen vil ved at oprette et holdingselskab ændre sin struktur, fordi det ifølge selskabet, vil være en "hensigtsmæssig ramme for styring og udvikling af selskabets portefølje af aktiver og selskaber".

Administrerende direktør Ebbe Malte Iversen fortalte i januar til Ritzau Finans, at det skal ses som et resultat af, at man over tid er blevet en koncern med mange forskelligartede datterselskaber.

- Vi er efterhånden en koncern med mange forretningsområder, og gennem holdingstrukturen kan vi bedre styre det stigende antal forretninger ovenfra, oplyste han.

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR

Fokus i det nye selskab, der får det gamle navn Per Aarsleff A/S, vil være på at udnytte synergierne på tværs af de enkelte forretningsområder i koncernen, som er fordelt på segmenterne anlæg, fundering og rørteknik.

- Det er kriteriet for at være en del af vores koncern, at hvert enkelt forretningsområde skal give eller modtage synergier fra et af de andre områder. Det arbejde er vigtigt og vil fortsætte i det nye selskab, sagde Ebbe Malte Iversen.

- I det nye holdingselskab vil der derimod blive drevet klassisk styring af de enkelte selskaber set gennem mere finansielle øjne, fortalte han dengang.

02BUSDet-svenske-energisels.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen