Berlingske Business

Skat: Vi har længe haft ham i kikkerten

Skat: Vi har længe haft ham i kikkerten - 1
Steen Bryde har længe været i Skats kikkert. Foto: Peter Helles Eriksen

Skat deltog også i gårsdagens store aktion mod den konkursramte finansmand Steen Bryde, for ifølge chefkonsulent i Skat Peter Nørgaard, har man længe haft den tidligere Nordic Tankers-formand i kikkerten.

Bagmandspolitiets store aktion mod erhvervsmanden Steen Bryde onsdag fik deltagelse fra Skat, der længe har holdt øje med den konkursramte finansmand.

”Vi har længe haft Steen Bryde i søgelyset i forbindelse med overfinansiering og overbelåning af ejendomme, og blandt andet derfor deltog vi i gårsdagens aktion,” siger chefkonsulent i Skat Peter Nørregaard.

Han understreger desuden, at det kun er naturligt, at Skat deltager i en så storstilet aktion, hvor fokus er på regnskaber.

”I en aktion som den i går er det kun naturligt, at vi deltager. Men vi har længe haft kig på en række folk i ejendomsbranchen og her er Steen Bryde blot en af dem,” siger han.

Ramt af ejendomsmarkedet
Steen Bryde blev oprindelig kendt, da han solgte en del af sit revisionsselskab Horwarth Revisorerne til finanshuset Capinordic, hvor han efterfølgende blev direktør.

Topposten i Capinordic var dog kun relativt kortvarig for allerede i januar forlod Steen Bryde igen finanskoncernen, for i stedet at bruge sin tid på sine selskaber Bristen Gruppen og Bryde Gruppen.

Især førstnævnte var blevet et problem på grund af en kraftigt overbelånt ejendomsportefølje, og Steen brydes tanke var derfor at sælge selskabet ind i det børsnoterede rederi Nordic Tankers, hvor han efterhånden havde opkøbt næsten en tredjedel af stemmerne.

I sidste ende spændte Nordea dog ben for den manøvre og Steen Bryde gik herefter konkurs med først Bristen Gruppen og herefter personligt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen