Berlingske Business

MT Højgaard: Vi skal fortsat satse på lønsomheden

Det er en god idé at fremrykke investeringer og vedligeholdelsesplaner for at sætte gang i byggeriet. Det fortæller CEO i MT Højgaard, Kristian May.

Nybyggeriet i andet kvartal er ifølge Dansk Byggeri faldet til et rekordlavt niveau og har ikke været lavere siden oliekrisen i starten af 1980'erne. Specielt erhvervsbyggeriet er hårdt ramt med et fald på 38 pct. sammenlignet med samme kvartal sidste år. Dansk Byggeri foreslår derfor, at offentlige investeringer i nybyggeri fremrykkes, og det, synes Kristian May, er en god ide.

- Det er altid en god idé at lave de infrastrukturinvesteringer og andre investeringer, der har en gavnlig effekt på samfundet både for offentlige og private, ligesom det er fornuftigt at lave den infrastruktur, der skal til for at skabe vækst og dynamik i samfundet, siger Kristian May.

Den nye situation får dog ikke Kristian May til at se sortere på tingene en hidtil. Han fortæller, at MT Højgaard fortsat kun vil kaste sig over projekter, der lever op til koncernens indtjeningskrav, og at nedturen langt fra kommer som en overraskelse for selskabet.

MT Højgaard er ejet af de børsnoterede selskaber Højgaard Holding og Monberg & Thorsen.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen