Berlingske Business

Carlsbergs markedsføring af ny bydel skal stå sin prøve

Ambitionen er, at bydelen skal tiltrække 16.000 arbejdspladser og beboere til kvarterets 3.000 boliger.

Carlsberg har brugt et to-cifret antal millioner på at promovere Carlsberg Byen som den nye smarte bydel i hovedstaden. Det skriver dagbladet Børsen. Investeringerne er sket i højst utraditionelle marketingplaner såsom racerløb, loppemarkeder og modeshows.

Den indsats skal snart stå sin prøve, når Carlsberg Byen skal prøve at lokke nye beboere og brugere til. Ambitionen er, at bydelen skal tiltrække 16.000 arbejdspladser og beboere til kvarterets 3000 boliger. Derudover har Carlsberg som ambition, at den nye bydel skal være en attraktion i byen med en helt speciel atmosfære, på linje med den nærliggende zoologiske have.

De store ambitioner har stillet høje krav til kreativ markedsføring af bydelen.

- Vi skulle lokke folk herud, og vi skulle have Københavnerne til at snakke. Ikke bare en eller to gange, men massevis af gange, og det er ikke noget, man lige løser med en busreklame, udtaler Mads Byder, PR-medarbejder hos Carlsberg Byen P/S, til Børsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen