Berlingske Business

Virksomheder får et opkald fra skatten

Skatteministeriet vil have flere virksomheder til at bruge internettet til at indberette moms og A-skat. 400 medarbejdere er klar ved telefonerne.

90.000 virksomheder vil i perioden 22. marts til 2. april få en af de mere behagelige opringninger fra skattevæsenet.

Virksomhederne indberetter typisk moms og A-skat pr. girokort, og det vil efter Skatteministeriets opfattelse blive både lettere og billigere for begge parter at bruge internettet.

Derfor sidder 400 medarbejdere i Told og Skat i to uger parat ved telefonen for at kontakte virksomhederne.

»Jeg tror slet ikke, det er gået op for mange af virksomhederne, at de kan foretage disse indberetninger via internettet. Og når de gør det på den måde, er der jo døgnåbent hos os,« siger skatteminister Svend Erik Hovmand (V).

Fire mio. sparet
Målet med kampagnen er at få 30.000 af virksomhederne til at tilslutte sig ordningen. Gør de det, vil det alene for told og skat betyde en besparelse på fire millioner kr.

Også virksomhederne kan spare på omkostningerne, idet det er muligt at styre betalingerne, så de sker på forfaldsdagen.

I dag bruger 150.000 virksomheder internettet til momsen, og en nylig brugerundersøgelse viser, at tilfredsheden er næsten oppe på 100 pct.

Tast selv servicen bliver hele tiden udbygget. På det seneste er det således blevet muligt at indberette punktafgifter, lønsumsafgift og udbytteskat.

Selve betalingen klarer virksomhederne via PBS eller homebanking.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen