Berlingske Business

Vindmøllefirma vil indtage Lindøværftet

Den danske vindmøllevirksomhed Skykon forhandler i øjeblikket med Lindøværftet om at etablere produktion på en stor del af værftets grund.

En betydelig del af Lindøværftets 1,1 million kvadratmeter store grund kan i fremtiden komme til at huse den danske vindmøllevirksomhed Skykon, skriver borsen.dk.

- Vi forhandler lige nu med Odense Staalskibsværft om muligheden for at etablere en produktion på stedet, siger adm. direktør i Skykon, Jesper Øhlenschlæger til netavisen og uddyber:

- Lindøværftet passer godt til os, fordi der er adgang til havet og meget store haller. Møllerne bliver større og større, og det er afgørende, at vi har gode muligheder for at transportere vores produkter derfra.

Værftets ejer, A.P. Møller-Mærsk, meddelte i dag, at man vil lukke skibsbyggeriet, når det sidste fartøj i ordrebogen er færdiggjort i 2012. Lukningen af det traditionsrige værft betyder umiddelbart et farvel til godt 2500 medarbejdere ved Munkebo på det nordlige Fyn.

En del af den arbejdskraft kan Skykon gå hen at få brug for, hvis forhandlingerne får et positivt resultat. Hvor mange mennesker, der skal ansættes, tør Jesper Øhlenschlæger dog ikke spå om. Skykon beskæftiger lige nu 420 ansatte, og forhandlingerne om Skykon eventuelle flytning til Nordfyn er snart til endebragt.

- Det er ikke noget, vi lige frem regner med skal vare helt til jul, siger Jesper Øhlenschlæger til borsen.dk.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen