Berlingske Business

Vestfyns Bank tabte overskuddet

En ny filial i Fredericia og tab på aktiebeholdning kom til at koste Vestfyns Bank overskuddet sidste år. Samlet gik bankens overskud før skat tilbage med 3,6 mio. kr. til 11,6 mio. fra 2000 til 2001.

Vestfyns Bank, der har hovedsæde i Assens, mener dog, at banken har "realiseret et efter forholdene tilfredsstillende årsresultat", da man har investeret i fremtiden. Den nye filial i Fredericia kostede 3,6 mio. kr., og den æder dermed en stor del af omkostningsstigningen på 4,8 mio. kr. til 43,6 mio. Men filialen er kommet godt fra start. På blot et halvt år har afdelingen fået 800 kunder.

På posten kursreguleringer fik banken 0,4 mio. kr. ind sidste år mod en million året før.

Ledelsen i Vestfyns Bank regner med, at resultatet vil være lidt højere i år end sidste år. Årsresultatet forventes at forrente egenkapitalen med 12-14 pct. før skat.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen