Berlingske Business

Vela afviser stort engagement med bank

Finansmanden Steen Patrick Vela afviser at have stort engagement med Roskilde Bank. Han er heller ikke ved at sælge sin aktiepost i Parken i København.

Finansmanden Steen Patrick Vela afviser at have et engagement på 600 millioner kroner med Roskilde Bank. Det fremgik ellers af Dagbladet Roskilde tirsdag.

Men via sin advokat, Philip Nyholm fra NSR Advokatfirma, siger Steen Patrick Vela, at "engagementet er under halvdelen af det oplyste beløb".

Ifølge avisens oplysninger forhandler den krakkede bank med en række kreditorer om, at Steen Patrick Vela skal afhænde sin aktiepost i FC Københavns moderselskab, Parken Sport og Entertainment. Men heller ikke dette billede kan Steen Patrick Vela genkende. "Det er ikke korrekt, at Steen Patrick Vela er blevet bedt om at afhænde sin aktiepost i Parken Sport og Entertainment", oplyser advokaten.

Over 20 af Roskilde Banks kunder er gået konkurs, efter at banken krakkede. Og de mange konkurser kan betyde, at tabet efter Roskilde Bank bliver en del højere end de 5,4 milliarder kroner, som det samlede tab i banken var opgjort til i halvårsregnskabet den 29. august sidste år i forbindelse med, at Danmarks Nationalbank og Det Private Beredskab overtog den krakkede bank. Og da banken nu er ejet af Nationalbanken og dermed af staten, kan regningen ende med at lande på skatteydernes bord.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen