Berlingske Business

Vejret bestemmer dagens annoncer

Internetportalen Jubii tilbyder nu bannerannoncer, der udløses af vejrmeldingen fra DMI. Frostvejr kan f.eks. udløse annoncer for varmt tøj, rejser til Syden og advarsler til bilisterne om glat føre.

Det er fredag morgen i januar. Du er lige mødt på jobbet og er logget på PCen og internettet. Du fryser stadig en smule - kulden overraskede dig til morgen efter flere dage med lunt vintervejr. Man burde tage sydpå i ungernes vinterferie...

Hovsa. En uge på Tenerifa kun 2.500 kr i uge 7, står der nu på din skærm. Kan den læse tanker eller hvad?

Nej, men den kan læse vejrudsigten fra DMI. Og dagens vejrmelding har fået den til at sende annoncer til alle de småfrysende og stormotiverede brugere ude ved skærmene: Tag sydpå, tag varmt tøj på, tag vinterdæk på bilen osv osv.

Det er internetportalen Jubii, der som de første i Danmark (og så vidt de selv ved også de første i verden) - tilbyder sine brugere og annoncører net-reklamer, der udløses af dagens vejrmelding fra Danmarks Meteorologiske Institut (DMI). Og mulighederne for vejr-bestemt annoncering er mange: Rejser til varme eller kølige egne, ispinde, læskedrikke, flyverdragter, badetøj, pelse, vinterdæk, solbriller, paraplyer, solcreme, bobslæder, friluftsbade, sandaler, osv osv.

Fordelen ved at lade vejret bestemme annoncerne på skærmen er oplagt for både forbrugere og annoncører: Færre, men mere værdifulde annoncer for brugeren og dermed større købsmotivation - som det hedder i marketingssproget - dvs. større chance for at man køber noget.

Jubii har allerede den første vejrbestemte annonce liggende på sitet, nemlig en trafikkampagne fra Vejdirektoratet, oplyser presseansvarlig Rasmus Kristensen fra Jubii.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen