Berlingske Business

Vækstplan fattig på konkrete udspil

Danmark skal på alle områder være i front blandt OECD-landene, og for at nå det mål fremlægger regeringen onsdag en omfattende strategiplan "Vækst med vilje", som den mener vil give danskerne større frihed og mere virkelyst.

Planen er fattig på konkrete forslag og er mere en gentagelse af regeringsprogrammet, men den lægger linjerne for de reformer og initiativer, regeringen vil sætte i værk i de kommende år på alle områder, hvor vækststrategien vil blive mere konkretiseret med mere end 30 udspil.

Hovedlinjerne i strategien er højere vækst i den private sektor, effektiv konkurrence på det danske marked, hvor regeringen skønner, at henved 70 brancher i dag har konkurrenceproblemer.

Regeringen gentager sine løfter om, at virksomhederne frem til 2010 skal lettes for administrative byrder med op til 25 pct., den offentlige sektor skal moderniseres og digitaliseres, flere skal i arbejde, og det skal kunne betale sig at arbejde.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen