Berlingske Business

TV2 på vej med flere nye kanaler

TV 2/Danmark er parat med flere nye TV-stationer i løbet af et par år - foruden lanceringen af TV 2 Charlie til efteråret. Adm. direktør Peter Parbo taler om flere tema-kanaler og udelukker ikke en sportskanal.

TV 2/Danmark vil i de kommende år udvikle sig til et helt imperium af TV-kanaler. Ifølge adm. direktør Peter Parbo er den nye TV 2 Charlie rettet mod voksne seere, som går i luften til efteråret, blot en af flere nye TV-stationer.

»Vi gør det, at nu har vi søsat TV 2 Zulu for et par år siden, som allerede går godt og er en god forretning. Til efteråret starter vi så Charlie, og når den er indpasset og kommet i god gænge, så er vi klar med en ny TV-station,« siger Peter Parbo til Berlingske Tidende og tilføjer: »men der går nok et par år«.

Blandt mulige nye tema-stationer er en sportskanal og her afskrækker det ikke, at flere af de andre kommercielle TV-aktører allerede har adskillige sportskanaler - eksempelvis Viasat Sport

»Vi er ikke påvirket af, hvad der er på markedet i forvejen. TV 2 har så stærkt et brand, og samtidig mener vi, at vi kan gøre det bedre.«

Parbo understreger, at man ikke skal regne med flere nye kanaler i år, men udelukker ikke endnu en lillesøster i 2005. Han påpeger samtidig, at de nye kanaler ikke introduceres for at styrke TV 2 forud for privatiseringen.

»Det sker uafhængigt af privatiseringensprocessen,« siger han.

Danmarks største mediebureau, OMD, finder det helt naturligt, at TV 2/Danmark fortsat udvider.

»Vi er sikre på, at TV 2 kun lige er begyndt at forøge familien. Det næste naturlige skridt vil være egentlige nichekanaler: en nyhedskanael, en sportskanal, en mad- og boligkanal eller en dokumentarkanal,« siger direktør Johan Boserup.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen