Berlingske Business

Turnaround 2005

Luftfartskoncernen SAS er i gang med en historisk spareplan under navnet »Turnaround 2005«, som i virkeligheden er tre spareplaner. I alt skal koncernchef Jørgen Lindegaard finde besparelser for minimum 14 milliarder svenske kroner ud af en omsætning på godt 47 milliarder. Størstedelen af spareplanen er allerede i land. »Turnaround 2005« består af følgende elementer: Manglende besparelser for to milliarder svenske kroner:

- Nye overenskomster med de ansatte. Planlagte besparelser for fem milliarder svenske kroner:

- Samling af teknisk vedligeholdelse.

- Udflytning af salgsadministration til Indien.

- Opsplitning i nationale flyselskaber. Effektuerede besparelser for syv milliarder svenske kroner:

- Kraftig beskæring af administrationen.

- Forenkling af trafikprogrammet.

- Bedre udnyttelse af de forskellige flytyper.

- Større udnyttelse af de flyvende medarbejdere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen