Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Turistprojekter giver reklame

Vibeke Vesta, direktør for forretningsudvikling hos turistorganisationen Wonderful Copenhagen, mener private virksomheder kan profilere sig gennem turistbegivenheder i hovedstaden.

Hvordan kan private virksomheder gøre reklame for København i udlandet?

»Ved at tage aktivt del i de begivenheder, der allerede foregår i Hovedstaden eller måske være inititativtagere til nye aktiviteter kan virksomhederne differentiere sig og markere sig.«

Skal hele indre by nu plastres til med reklamer for forskellige produkter så virksomhederne kan sælge mest muligt til turisterne?

»Wonderful Copenhagen skal ikke selv tjene penge, men bidrage positivt til samarbejdspartnernes bundlinier. Begavet kommunikation betyder ikke nødvendigvis reklamer overalt. Den reklamegave du får uden reklamer med logo på er ofte den, hvis afsender du husker bedst.«

Er det ikke længere nok at sælge København på eksempelvis muséer og Tivoli?

»Udbudet af oplevelser i København er allerede varieret og mangfoldigt. Byen er vidunderlig og potentialet for, hvad der kan foregå er uendelig stort. Ved at være opmærksom på potentialet kan der skabes harmoni mellem det, der allerede eksisterer og alt det nye.«

Skal turisters ophold i København nu blot dreje sig om at bruge så mange penge som muligt?

»Det primære er, at få turisterne til at komme til København og gøre deres ophold så positivt og huskværdigt, at de får lyst til at komme igen, og at de næste gang tager den øvrige familie, forretningsforbindelser eller venner med. Det er dét, der er med til at sikre fortsat vækst for turismeerhvervet som helhed.«

Hvad giver dig lyst til at se storbyer rundt om i verden?

»Kombinationen af de pågældende byers generelle attraktion i form af arkitektur, kultur, kunst og så de aktiviteter, begivenheder og særarrangementer som i øvrigt finder sted.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen