Berlingske Business

Tryg vender underskud til stort overskud

Danmarks største skadesforsikringsselskab Tryg kom ud af 2003 med et overskud på 789 millioner kroner før skat. Det er en markant forbedring i forhold til året før, hvor Tryg-koncernen, der også ejer Vesta i Norge, måtte notere et underskud på godt 1,1 milliarder kroner.

Som de andre forsikringsselskaber har også Tryg nydt godt af det gode vejr, der sammen med præmiestigninger har forbedret det forsikringstekniske resultat, som alene afspejler selskabets evne til at drive forsikringsvirksomhed. Det blev forbedret til et overskud på 136 millioner kroner fra et underskud på 851 millioner i 2002.

Efter skat kan Tryg notere et plus på 742 millioner kroner mod et minus på 2,1 milliarder kroner i 2002. Et resultat som koncernledelsen selv betragter som meget tilfredsstillende.

Tryg har formået at forbedre det forsikringstekniske nøgletal combined ratio i sin danske forretning til 96,6 fra 105,6 året før. Combined ratio sætter udgifter til erstatninger og drift i forhold til præmieindtægterne.

For den skandinaviske Tryg Vesta-koncern som helhed ligger combined ratio dog stadig over de kritiske 100, selv om den er faldet til 102,8 fra 111,7.

Tryg Vesta Gruppen blev etableret i juni 2002, efter at Tryg i Danmark smba havde tilbagekøbt skadeforsikringsdelen fra Nordea.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen