Berlingske Business

Trafikken øges på Mols-Linjen

Mols-Linjen har igen fremgang for trafikken af især personbiler. Færgeselskabet vil købe en ekstra hurtigfærge.

Både personbiler og lastbiler triller i stigende antal ind på Mols-Linjens færger over Kattegat som udtryk for, at den økonomiske krise er ved at vende. Og færgeselskabet tror nu så meget på stigende passagertal, at det ser sig om efter en ekstra hurtigfærge, som kan sættes ind i 2010.

Det oplyser direktør Preben Wolff i forbindelse med offentliggørelsen af selskabets halvårsregnskab.

- Vi tror på, at vi har bundet, og at der er en opadstigende trend for personbiltrafikken. Også transportørerne mener, at lastbiltrafikken er inde i en opadgående trend, men det går stadig meget langsomt, siger Preben Wolff.

Meldingen kommer, efter at regnskabet for årets første kvartal viste et fald i den samlede transport af køretøjer på 20 procent. Samlet set er trafikken stadig faldet i det første halvår set i forhold til samme periode sidste år, ligsom den samlede omsætning for de seks måneder faldt fra 398,6 millioner kroner til 316,5 millioner kroner. Men i juli måned alene var nedgangen i trafikken af personbilder vendt til en fremgang på 15 procent, oplyser Preben Wolff.

I 2008 fik Mols-Linjen et dundrende underskud på 56,7 millioner kroner efter skat. Selskabet har siden gennemført besparelser på omkring 100 millioner kroner blandt andet ved afskedigelser af 35 medarbejder. Sammen med faldende oliepriser og stigende passagertal får det Mols-Linjen til at operere med et overskud for hele 2009 på 30-50 millioner kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen