Berlingske Business

Trådløst bredbånd udfordrer TDC fra nytår

Et nyt, lynhurtigt trådløst bredbånd truer TDC's dominans på bredbåndsmarkedet. Det er teleselskabet Danske Telecom, der er i gang med at teste systemet.

Et nyt, lynhurtigt trådløst bredbånd truer TDC's dominans på bredbåndsmarkedet. Forbindelsen er hurtigt nok til, at man både kan gå på nettet, IP-telefonere og se videoklip samtidig, skriver Computerworld fredag.

Teleselskabet Danske Telecom vil fra begyndelsen af 2005 sælge trådløse bredbåndsforbindelser til danskerne. Selskabet er i øjeblikket i gang med at teste systemet på Østerbro i København, men regner med inden for de næste par år at komme til at dække en række danske byer. Dermed opstår der et trådløst alternativ til ADSL-bredbånd leveret over TDC's kobbernetværk.

Niclas Palmstierna, administrerende direktør for Tele2, forudser, at det vil give mere konkurrence på markedet.

- Hvilket i sidste ende betyder lavere bredbåndspriser i Danmark, siger direktøren for Tele2, der indtil

nu har været tvunget til at købe sig ind på TDC's kobbernetværk.

Danske Telecom regner med, at en kunde skal betale mellem 200 og 500 kroner - alt afhængigt af de ønskede tjenester - om måneden, for at maile, surfe og telefonere trådløst.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen