Berlingske Business

Topledere efterlyser prioritering i erhvervspolitikken

Danmark må tænke i nye baner, hvis vi også i fremtiden vil huse internationalt orienterede virksomheder. Fokus på traditionelle rammevilkår som infrastruktur og skat er ikke tilstrækkeligt.

Danmark må profilere sig på sine spidskompetencer, først og fremmest den videnstunge medarbejdermasse. Det er konklusionen i en ny rapport, som Danmarks Erhvervsråd offentliggør i dag.

Rapporten, der er udarbejdet af Mandag Morgen, bygger på interviews med ledere fra 13 internationale virksomheder med produktion i Danmark.

De mener, at det er på høje tid at begynde at diskutere prioritering af dansk erhvervspolitik.

Danmark bør markedsføre visse videns-, forsknings- og udviklingsmiljøer som unikke rammevilkår for globale virksomheder.

De advarer om, at globale virksomheder i fremtiden ikke vil tøve et sekund med at rive teltpælene op, hvis det viser sig, at de kan opnå de samme forretningsmæssige muligheder i et andet land.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen